Tuesday, April 19, 2011

".....Άταφι ....."

Μπορει να εχουν περασει 14 χρονια απο την μερα που εγκατασταθηκα στην Αθηνα, το παραπονο μου και το μεγαλυτερο προβλημα μου σε σχεση με την πολη παραμενει το ιδιο.

Δεν καταλαβαινω τις εποχες του χρονου, ολες μου φαινονται το ιδιο , ακομα κι αν βρεχει , ακομα κι αν φυσαει , τα φυλλα δεν πεφτουν ποτε απο τα δεντρα, εχουν επιλεχθει προφανως απο αυτους που τα φυτεψαν, τα περισσοτερα αειθαλη ,μια πρασιναδα που μπορει οπου βρισκεται να προσδιδει μια νοτα φυσης , μιας τεχνητης φυσης που συνηθως ερχεται σετακι με την κομποζέ γλαστρα του μεγαλου πολυκαταστηματος, του πεζοδρομου, ε , και του ακαλυπτου της πολυκατοικιας που δεν θελει και δεν θα "επρεπε" να λερωθει...

Απο το καλοκαιρι που μας περασε, ο Π. μεσα σε αυτα που ελεγε μονολογωντας, ανεφερε και τη λεξη " Άταφι" , πολλες φορες τη μερα, καποιες φορες και μεσα σε εναν μονολογο ακαταληπτο για μενα , που ομως η λεξη αυτη , ως αγνωστη, ξεχωριζε συνεχως . Ταυτοχρονα, τραυλιζε, εντονα, για καποιους μηνες δυσκολευοταν πολυ με την ομιλια του , το ΆΤΑΦΙ ομως παρεμενε εκει .Οσες φορες κι αν τον ρωτησα , απαντηση δεν πηρα και δεν θα το κρυψω , μπορει να εχω συνηθισει σε αυτες τις φασεις που περναει, μπορει να θεωρειται πια ...μερος της ετησιας ρουτινας του, ειναι ομως δυκολο , πολυ δυσκολο και ποναει. Δεν το δειχνω ουτε ειναι και κατι που μπορει να γινει αντιληπτο, ομως το να χανει το παιδι την επαφη με τον προφορικο λογο για μεγαλο διαστημα και να κλεινεται και ταυτοχρονα στον εαυτο του, ειναι σαν να αναιρειται η προσπαθεια , η πιστη, τα ονειρα και ενα μερος απο το παρελθον...

Περασανε περιπου 8 μηνες απο το καλοκαιρι που η λεξη "άταφι " εισεβαλε στο σπιτι μας , τουλαχιστον 20 φορες τη μερα ,χωρις να μπορω να παρω καμια απαντηση για το τί θα μπορουσε να σημαινει μεχρι που φτασαμε στο σημειο να το θεωρουμε φυσιολογικο , ειναι γνωστο οτι καθε ανωμαλια με το καιρο γινεται βιωμα, μερος της ζωης μας....
Το τραυλισμα του Παυλου μετα απο αρκετους μηνες υποχωρησε, μιλαει και παλι σχεδον κανονικα , το άταφι παρεμεινε , εγω ομως για ενα μεγαλο διαστημα ξεχασα να ρωτησω το παιδι για το τί σημαινει.

Πριν μερικες μερες και καθως τα διδυμα μου ελεγαν το μαθημα ειχα την πορτα ανοιχτη και ετσι ειχα οπτικη επαφη με τον Παυλο που επαιζε στο γραφειο του με τα μαγνητακια του και μονολογουσε , υπολογιζω οτι θα ειπε "άταφι " τουλαχιστον 4-5 φορες μεσα σε λιγα λεπτα .
Δεν ξερω πώς μου ηρθε, τον πλησιασα, γονατισα και του ειπα

_ Θελω να μου κανεις μια χαρη , θελω να μου πεις τί ειναι το Άταφι
_ Ειναι ενα πραγμα μαμακα
_ Τί πραγμα ειναι ?
_ Ειναι ενα ορυκτο , βαθια μεσα στη γη , οι ανθρωποι σκαβουν με τα μηχανηματα και το βρισκουν
_ !!!!! Μάλιστα, και που σκαβουν οι ανθρωποι για να το βρουνε ? εδω στην Αθηνα ?
_ Στη Βορεια Αμερικη
_ Δεν ακουσα καλα , ειπες στη Νοτια Αμερικη?
_ ΟΧΙΙΙΙΙ σου ειπα ειναι ορυκτο της Βορειας Αμερικης ...


Μπροστα απο την πολυκατοικια στην οποια θα μετακομισουμε, υπαρχει ενα δεντρο ξερό , αρχικα ετσι νομιζα δηλαδη , μεχρι που πριν λιγες μερες προσεξα οτι εχει πεταξει μικρουλικα φυλλαρακια , ανοιχτοπρασινα πολλα υποσχομενα ,υπεροχα φυλλαρακια....
....η ζωη ειναι ωραια after all ....πώς το ειπε εκεινος ο κυριουλης που του αρεσαν τα μακρινα ταξιδια και τελικα καταφερε να κανει πρωτος το μακρυτερο :

" ενα μικρο βημα για τον Παυλο, ενα τεραστιο βημα για την ψυχη της μανας του "



ΚΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΗ , περαστε απο το μπλογκ της mamma .
Αφηστε ενα σχολιο συμπαραστασης για τον μικρο της που βρισκεται στο νοσοκομειο
Για οσους δεν την ξερουν , ειναι μια απιθανη μητερα και σιγουρα απο τους αξιολογοτερους ανθρωπους που γνωρισα στα blogs

Καλη Ανασταση σε ολους μας

10 comments:

athanasia said...

Όσο το σκέφτομαι, η ατάκα Παύλου είναι σκέτο ποίημα...

Πολλές ευχές, Μαρία! :)

mariannaki said...

Καλή Ανάσταση. Και Ανάταση. Σε όλους.

Ιωάννα said...

Λοιπόν..., δεινόσαυροι, πετρώματα και μετά τι; πολίτιμοι λίθοι ή άνθρακες; Μήπως το ατάφι έχει και κάποια σημαντική αξία; Μήπως μπορεί να αντικαταστήσει το πετρέλαιο; Είναι σαφές οτι τον ενδιαφέρει απόλυτα το εσωτερικό της γης! Παλαιοντολόγος, γεωλόγος (σαν το δικό μου)Κάπου εκεί τον βλέπω! Καλό Πάσχα Μαρία και οικογένεια

λυγερη said...

Μαρία μου σου εύχομαι μικρές καθημερινές "αναστάσεις" σαν αυτή του Παύλου σου.
Και γω που νόμιζα ότι μόνο εγώ σαλτάρω από τις ατάκες τις φοβερές της γυναίκας της ζωής μου.
Αυτά κι αυτά μας κρατάνε ζωντανές και εν γρηγόρσει.Που να βρούμε την πολιτέλεια να...παραδοθούμε και να παραδόσουμε τα όπλα;;;
Καλή Ανάσταση κορίτσι μου να περάσετε ,να τους χαίρεσαι όλους αλλά κι όλοι οι τυχεροί σου να σε χαίρονται...

Με την εκτίμησή μου πάντα

queen in red said...

καλο πασχα καλη ανασταση σε ολους μας..

καλα να περνατεεεεεεεεεεε...

φιλακιαααααααααααααααααα..

Μαιρη said...

Kαλό Πάσχα με αγάπη και χαρά!Να χαίρεσαι την οικογένεια σου!

ΧΡΗΣΤΟΣ said...

Χριστός Ανέστη. Χρόνια πολλά.

Χρήστος - Αθηνά - Στάθης

queen in red said...

χρονια πολλααααααααααααα σε ολες τις μανουλες.. με υγεια και δυναμη..

καλο βραδυυυυυυυυυυ φιλακιααααααααα..

aftismos said...

Σου έχω στείλει από το Yahoo σε αυτό που μου έστειλες...

efi said...

ax παυλακο μου να σαι παντα καλα αγορι μου
ανασταση οντως μαρακι μου