Monday, February 22, 2010

...απολαυστικες (?) εμμονες ισως ?


ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΜΜΟΝΕΣ

Θεσσαλονικη, αρχες της δεκαετιας του '90.Στα ραδιοφωνα οι R.E.M. "εκαναν θραυση",οι καφετεριες στη παραλιακη ξεφυτρωναν η μια μετα την αλλη και ο φοιτητοκοσμος-νεαροκοσμος ζουσε κυριολεκτικα στους ρυθμους του Λαζοπουλου που μας προετρεπε εκεινη την εποχη να "παμ πλατεια".
Το styling της εποχης εκεινης πολυ απαιτητικο ,η περαντζαδα στη πολη καλοντυμενη , τα φρουτα που κυκλοφορουσαν του τυπου " α,α,α τα πλευρακια μου" αμετρητα ,η μοδα προσταζε να βγαινουμε αργα και να χτυπαμε στο τελος της εξοδου μας και ενα ...after.
(μεταξυ μας τωρα, ωραια χρονια)
Στη Θεσσαλονικη του ...Τοτε, το καλο ντυσινο,το διαφορετικο καθημερινα ηταν must και ηταν κατι που βασανιζε αρκετες φιλες και γνωστες μου (...και ως ενα βαθμο και μενα).
Ψωναρες θα μου πειτε, αλλα οταν ολες ηταν στη τριχα επρεπε και εμεις να ακολουθουμε τις προσταγες..
Γνωριζω φοιτητριες που ειχαν ερθει απο επαρχια ,που με μεγαλη δυσκολια τα εβγαζαν περα , που δουλευαν part-time και που προτιμουσαν να μη πληρωσουν τους λογαριασμους τους προκειμενου να εξοικονομησουν χρηματα ...για να καταφερουν να κυκλοφορησουν καποιες βραδιες με καινουργια"στολη". Η Αννα , πολυ καλη μου φιλη ,περνουσε καθε μερα 3 ωρες για να φτιαξει μαλλι και μακιγιαζ και περιπου 3 ωρες περπατουσε στα σοκακια προσπαθωντας να βρει ρουχα σε τιμη ευκαιριας.Θεωρουσε αδιανοητο να κυκλοφορησει μεσα σε μια εβδομαδα δυο φορες με τα ιδια ρουχα-αυτο θα ηταν για αυτη καταστροφη της δημοσιας εικονας της. Αν και ειναι εξυπνη κοπελα, δυστυχως για αυτην , δεν μπορουσε να το δει αυτο σαν ψυχαγωγια, σαν ενα παιχνιδι που εκανε με τον εαυτο της και το τί θα φορεσει την επομενη ηταν αυτο που της προκαλουσε το μεγαλυτερο αγχος εκεινη την εποχη. Δεν πληρωνε τους λογαριασμους της, δεν αναβε το καλοριφερ για να κανει οικονομια και προτιμουσε πολλες φορες να περπαταει ωρες μετα απο μια βραδυνη εξοδο ,μονο και μονο για να καταφερει να αγορασει ενα ..."τσιτακι" που θα την εκανε για τη διαρκεια μιας εξοδου να νιωθει καλοντυμενη και"αρεστη".

Πιεζε τον εαυτο της παρα πολυ να ανταποκριθει σε ενδυματολογικες απαιτησεις που σιγουρα η τσεπη της δεν αντεχε ,παρολα αυτα ομως ,αυτο για αυτην ηταν μια ικανοποιηση,ενα καθημερινο βασανο που οδηγουσε σε λιγες ευτυχισμενες στιγμες(?) καθε φορα που θα εβγαινε εξω. Δεν ξερω αν στο οικογενειακο της περιβαλλον την μειωναν με διαφορους τροπους,ουτε θα το ψαξω τωρα αυτο ,σιγουρα ομως θα πρεπει να ειχε πολλες ανασφαλειες, γιατι ακομα και τις φορες που εβγαινε εξω ντυμενη στη τριχα, με ανεβασμενη τη ψυχολογια της, αντικριζοντας και μονο καποιες αλλες καλοντυμενες κοπελες με επωνυμα ρουχα και πολυ ιδιαιτερη παρουσια γενικοτερα ,¨επεφτε" αμεσως.

Καθημερινα βασανιζοταν (αρκετα μαζοχιστικα θα ελεγα) προκειμενου να πετυχει το σκοπο της ,αλλα και καθε φορα που ανταποκρινοταν σε αυτον, υπηρχε το συγκριτικο στοιχειο που την απογοητευε .Με αλλα λογια , η εμμονη της με το ντυσιμο , το παθος της δηλαδη,
ηταν ο "Αφεντης" της που καθοριζε τη διαθεση της.Η αναγκη της επισης να συγκρινεται με αλλες ηταν αυτο που πολλες φορες την οδηγουσε στη δυστυχια. Συνηθισμενες ανθρωπινες συμπεριφορες θα μου πειτε, ναι συμφωνω απολυτα,που ομως , σε εμας τους "συνηθισμενους φυσιολογικους ανθρωπους" ειναι οσο το σκεφτομαι , κατασταση σιγουρα παθολογικη....



... "Μαμακα , ποιος ειναι αυτος ο δεινοσαυρος" ?
- " ξερω, κι εγω βρε Παυλο μου, εσυ τα ξερεις αυτα , ποιος ειναι ?"
- " Οβιράπτορας " , ή αλλιως κλεφτης αυγων "
- " Δηλαδη Παυλο μου ο Οβιραπτορας εκλεβε αυγα"?
- " Οβιραπτορ, ή αλλιως κλεφτης αυγων, λεγεται και κλεφτης αυγων γιατι εκλεβε αυγα , και ηταν κλεφτης..."
- " μαλιστα, ηταν φυτοφαγος αυτος ο ράπτορας "?
- " Οβιραπτορας, κλεφτης αυγων, δεν ειναι φυτοφαγος "
- " Δηλαδη ειναι σαρκοφαγος "?
- " Οχι χαζη , ειναι κλεφτης αυγων "
- "δηλαδη ειναι αυγοφαγος "?
(...μετα απο μερικα δευτερολεπτα σκεψης ) "ναι μαμακα, το βρηκες ειναι αυγοφαγος"
-" απο που κλεβει τα αυγα"?
- " απο τις φωλιες των αλλων δεινοσαυρων που ειναι μεγαλοι και λειπουν απο τις φωλιες τους για να βρουνε τροφη"
-" Παυλο μου τι θελεις να φας ?
- " αυγουλακια μαμακα........."

8 comments:

mariannaki said...

Ναι ωραία χρόνια (κ απαίσια μάλλον μόδα, όσο πιο πίσω τόσο χειρότερα, μανίκι νυχτερίδα- βάτες αεροπλάνικές που ξαναγύρισαν τώρα στην μόδα κάπως και γενικό styling α λα Δυναστεία). Νομίζω ότι εκτός Αθηνών ήταν ακόμα πιο έντονο, και είναι ακόμα. Κατά τα άλλα θα αρχίσω να σε λέω, Μαρία η τηγανίστρια αυγών.

Maria-Maria said...

Ρουβιτσα, θελω να πιστευω οτι μου εχουν μεινει μερικοι αναγνωστες ακομα , σοβαροι ανθρωποι, γιατι αν δεν μου εχουν μεινει, τοτε θα αρχισω να το σκεφτομαι σοβαρα να βαλω λουκετο στο μπλογκιδιον.

Προσκυνα την αυγοτηγανιστρα (που δεν ξαναγραφει τιποτε που να μην το καταλαβαινουν οι απλες θνητες ρουβιτσες )

mariannaki said...

Από τη ζήλια σου τα λες!!!! (Δεν μου είπες, προσκύνησες???) χα χα!

Κορίτσι, δεν είμαι για υψηλές διανοήσεις τόσο σύντομα μετά από ξενύχτι. Αυτά παθαίνει όποιος δεν ακολουθεί, γράφει για φιλοσοφημένες μόδες και αυγά (αν και τώρα που το σκέφτομαι, αυτό εδώ το μπλογκ έχει παράδοση ...στις ομελέτες)

Кроткая said...

Τώρα φταίω εγώ να κάνω την αναγωγή; Αφού ουσιαστικά το προκαλείς!

Τελικά υπάρχουν διαφόρων ειδών παθολογίες -και εμμονές-, το βέβαιο είναι πως η φίλη σου χρειαζόταν έναν καλό ψυχαναλυτή, κατά την άποψή μου.

Κατά τα άλλα, πώς ήταν τα αυγά, καλά; :)

Anonymous said...

Αληθεια, τι απεγινε η Αννα ξερεις? και μενα Αννα με λενε.

athanasia said...

Καθείς με την εμμονή του. Κι εγώ αυγά θα ήθελα... :)

mamma said...

Γράφε καλή μου, ακόμα κι αν δεν καταλαβαίνουμε είσαι απολαυστική (από το σημερινό κάτι λίγα τα έπιασα ;)

Πολλά φιλιά :)))

Μαρια-Μαρια said...

Μαριαννα , το πρωι κουλτουριαρα και το βραδυ με "σαλιαρα"? χαχαχαχα

Κροτ, ακριβως εβαλα το πρωτο μερος , για να γινει η αντιπαραβολη, της νευροτυπικης εμμονης με τις εμμονες των αυτιστικων...

Αννα, αν και προκειται για υπαρκτο προσωπο, την κοπελα δεν την ελεγαν Αννα, το αλλαξα το ονομα για ευνοητους λογους.
Τι απεγινε ακριβως δεν ξερω, τα τελευταια νεα που ειχα μαθει για αυτην και απο την τοτε συγκατοικο μου , ειναι οτι , ...ειχε μπλεξιματα...

Αθανασια, ακριβως ,με τη διαφορα οτι για καποιους ειναι απολαυση και για καποιους αυτο που τους οδηγει στην καταστροφη.

mamma, πιστευω οτι το επιασες καπου , αυριο που θα εχω περισσοτερο χρονο θα ποσταρω και τον συσχετισμο. (Αν εχει μεινει και κανενας αναγνωστης περαν των λιγων καλων φιλεναδων δηλαδη που θα μπει στον κοπο να τα διαβασει...)

Πού να είχα και περίοδο ( εσύ και τα νεύρα σου )

         HOW TO SURVIVE AUTISM ..........1 Πριν από μερικές μέρες βγήκα με το αυτοκίνητο και τον Παύλο μαζί μου να ψάξω  να βρώ ένα ...