Thursday, February 26, 2009

ποτ πουρι.

Την περασμενη Κυριακη το πρωι, παρακολουθουσα στην κρατικη TV ομιλια πολιτικου περιεχομενου και μεταξυ αλλων αναφερθηκαν και στις ασφυκτικα γεματες φυλακες , στην αναγκη του σωφρονιστικου συστηματος για εξυγειανση κλπ.Μιλουσαν για προτασεις που επεσαν στο τραπεζι για δημιουργια φυλακων απο ιδιωτες και οτι μαλλον προς τα εκει οδευουμε αλλα ανεφεραν και κατι που με εκανε μην πιστευω σε αυτα που ακουγα και γκουγκλισα κατευθειαν για να δω αν ειναι αληθεια.

Λοιπον, ναι , στις ΗΠΑ υπαρχουν φυλακες που δημιουργηθηκαν και εκμεταλευονται απο ιδιωτες και επιχορηγουνται απο το κρατος. Οι ιδιοκτητες τους , για να μην χασουν την κρατικη οικονομικη βοηθεια, σε συνεργασια με δικαστικους, στελνουν για ασημαντα παραπτωματα , στις φυλακες , πληθωρα νεαρων ατομων με πολυ βαριες ποινες που σιγουρα δεν τους αξιζουν και καταδικαζονται αδικως.

...Με αυτο ως κεντρικη ιδεα , θα μπορουσε να γραφτει πολυ καλο αστυνομικο βιβλιαρακι, μια και ειναι κατι πρωτακουστο και περα απο καθε λογικη(οπως αλλωστε και πολλα αλλα που συμβαινουν γυρω μας) Σχετικα , μπορειτε να διαβασετε εδω


-----------------------

Ο Παυλος μεσα στην εβδομαδα αυτη, εκλαψε 2 φορες χωρις λογο .Εχει παρα πολυ καιρο να κλαψει και το να το κανει ετσι ξαφνικα μου θυμιζει φασεις που βρισκοταν αρκετα μπερδεμενος. Δεν το ψαχνω για την ωρα, βλεπουμε και κανουμε στο μελλον σε περιπτωση που ξανασυμβει.

-----------------------

Και τωρα το καλυτερο της εβδομαδας που σε λιγο εκπνεει:

Την περασμενη Τεταρτη πηγα με τα διδυμα σε ενα μασκε παρτυ ενος παιδιου απο την ταξη των διδυμων. Στην ιδια γειτονια που βρισκεται το σχολειο των παιδιων, υπαρχει και ενα Ιδρυμα με ορφανα παιδια και παιδακια που τα εχει παρει η προνοια απο τα σπιτια τους.Τα παιδια του Ιδρυματος πηγαινουν σχολειο , στο πλησιεστερο σχολειο που ειναι το σχολειο των παιδιων μου. Στην ταξη των διδυμων υπαρχουν και δυο παιδακια απο το Ιδρυμα. Στο μασκε παρτυ, καθομουν διπλα σε μια κοπελα που την εβλεπα για πρωτη φορα.Πολυ ευγενικη , μου συστηθηκε και πιασαμε κουβεντα. Την λενε Εβιτα . Η κοπελα αυτη , εθελοντικα συνοδευε τα παιδακια του Ιδρυματος στο μασκε παρτυ. Μου εκανε εντυπωση η χειρονομια της. Οταν τη ρωτησα πως και το σκεφτηκε να βοηθησει εθελοντικα αυτα τα παιδια, μου ειπε "Απο το να καθομαι ολη τη μερα μπροστα στον υπολογιστη και να μην ειμαι χρησιμη σχεδον σε κανεναν , σκεφτηκα να κανω κατι αλλο, κατι διαφορετικο.Κατι που θα αλλαζε και τη δικη μου μερα"

Εθελοντισμος ,κατι ξεχασμενο , σε οτι αφορα τον αυτισμο ανυπαρκτο, σε οτι αφορα εμενα , ντρεπομαι που το λεω αλλα ποτε δεν το εκανα με δικη μου πρωτοβουλια.

Εβιτα, ησουν ενα ξυπνημα , αυτο που μου εφτιαξε ολη την εβδομαδα.

Αληθεια, ο εθελοντισμος σε οτι αφορα τα θεματα μας υπαρχει καπου στον οριζοντα?

Καλα κουλουμα σε ολους μας

Monday, February 23, 2009

.....να μπορεις να βαζεις τη διαχωριστικη γραμμη....οταν πρεπει.

Μελαγχολικο αυτο που θα πω αλλα νιωθω την αναγκη να ρωτησω.......και ευχομαι να παρω απαντησεις.

Υπαρχει ευτυχια μετα την διαγνωση?
Με ποιο τροπο μπορουμε να κατεβαζουμε ρολα και να βιωνουμε ολες τις υπολοιπες καταστασεις της ζωης μας χωρις να μας επηρεαζει ο αυτισμος?

Το βρισκω τρομερα δυσκολο (αν και δεν μου φαινεται) να χαιρομαι ολοκληρωτικα κατι καλο, ολα μοιαζουν σαν να εχουν παραμορφωθει και μπει πισω απο ενα πεπλο ομιχλης.

Δηλαδη, ειναι σαν να υπαρχει μπροστα στα ματια μου , στην ψυχη μου, στη ζωη μου γενικοτερα, ενα συννεφο που, οτιδηποτε θετικο παρουσιαστει, το ξεθωριαζει. Δεν το αποχρωματιζει, αλλα σιγουρα το αλλαζει αρκετα.

Thursday, February 19, 2009

...tips που ερχονται απο νεους φιλους


.....Παρα μα παρα πολυ καλο λινκ που αφορα την εκμαθηση του Κ.Ο.Κ και σιγουρα θα ενδιαφερει πολλους. Ηδη το ειδαμε με τον Π. και θα το βαλω στο καθημερινο του προγραμμα.(Αν θυμαστε,το τεκνο μολις βλεπει δρομο αντιδρα σαν ...Κεντερης )

Ιωαννα , ευχαριστω παρα πολυ!

ΥΓ
η φωτο ασχετη , αλλα λογω του χθεσινου επικαιρου(που δεν ειδα) και σε συνδιασμο με το επισης επικαιρο τσικνισμα και μασκαρεμα.,αφιερωμενη εξαιρετικα

Tuesday, February 17, 2009

......στο κυνηγι συνεχως για ισορροπιες. (κατα βαθος, ....σχεσεις στοργης)


........Τα "μούτρα" εχουν μεγαλωσει πλεον αρκετα και οι αποριες που εχουν και τα ερωτηματικα τους για τον Π. αυξανονται συνεχως. Ως τωρα , στις ερωτησεις που μου εκαναν και αφορουσαν διαφορες αυτιστικες αντιδρασεις του Παυλου, ελεγα οτι πχ , οι ηχολαλιες ειναι μια αναγκη που εχει ο οργανισμος του και που ετσι μονο νιωθει καλα.Τους ειπα οτι , οπως αυτοι φτερνιζονται, ετσι και ο Π. κανει αυτους τους ηχους και πως τον παμε στο "μικρο σχολειο" για να καταφερει μια μερα να τις κοψει . Ρωτουν επισης γιατι ο αδερφος τους μιλαει συνεχεια για δεινοσαυρους ,γιατι δεν παιζει μαζι τους ποδοσφαιρο , γιατι μπερδευει καποιες φορες και βαζει την μπλουζα του αναποδα αφου ..."σε λιγο μαμα θα τελειωσει το δημοτικο".

Ο Αλεξανδρος , που ειναι και λιγο "παρτακιας" , δεν μπαινει στον κοπο να ασχοληθει περισσοτερο.Ο Νικος ομως , που εχει παρει και λιγο απο το ποντιακο αιμα ετσι απο σποντα,τελευταια "ασχολειται' με ιδιαιτερο τροπο με τον αυτισμο του Παυλου.
Αν και τον υπεραγαπαει και δεν αφηνει κανεναν να πει κατι για τον αδερφο του(ακομα και μενα με μαλωνει),τον μιμειται και ως κανονικος καραγκιοζης που ειναι τον κοροιδευει συνεχως. ....Μπηκαν κατι τιμωριες τελευταια στο σπιτι , εχασαν τα μικρα(και ειδικα ο Νικος ) καποιες αποδρασεις τελευταια, το προβλημα ομως βλεπω οτι παραμενει και νιωθω οτι πρεπει να αρχισω να μιλαω στα μικρα και να αναφερω την υπαρξη "καποιου προβληματος" στον μεγαλο τους αδερφο.

Πώς το κανω ομως αυτο χωρις ταυτοχρονα να νιωσουν οτι εχουν εναν αδερφο "χαλασμενο";
Γιατι απο την μια τον θαυμαζουν για τις γνωσεις που εχει για αυτα που τον ενδιαφερουν, απο την αλλη ομως βλεπουν την μεγαλη του διαφορα , που μπορει μεχρι τωρα να τη δικαιολογουσα και να την εξηγουσα με εναν τροπο αποδεκτο, πλεον ομως , δεν δεχονται τιποτε απο αυτα που καποτε ακουγονταν λογικα.

....Τελικα , χρειαζε
ται πολυ διπλωματια ο αυτισμος, απο ολα τα μετωπα και προς ολα τα μετωπα.



ΥΓ
"μικρο σχολειο" , το απογευματινο μαθημα του Π. Συχνα παιρνω και τα μικρα μαζι μου.

Wednesday, February 11, 2009

.......ωχ αδερφε......αυτιστικο ειναι. (κουνια που σας κουναγε)



ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.......2


Προσφατα, υποσχεθηκα να αναφερθω σε περιστατικο που αφορουσε τον τροπο με τον οποιο επικοινωνω με τον Π. και του περναω κατι που θελω

Τα γεγονοτα

Οταν ο Π. ηταν στην Γ' δημοτικου, εντελως ξαφνικα, μετα το πρωτο διαλειμμα και αφου ειχε χτυπησει το κουδουνι,δεν πηγαινε στην ταξη του και εμενε στην αυλη. Η δασκαλα της ταξης , εστελνε καποιο παιδι της ταξης να παει να δει που ειναι ο Π. και να τον παει στο μαθημα. Αυτο γινοταν για μερες, για περισσοτερο απο δυο εβδομαδες , μεχρι που καποια στιγμη καποιο παιδακι που ειχε στειλει η δασκαλα να "μαζεψει" τον Π απο την αυλη, στην προσπαθεια του να τον πεισει να τον ακολουθησει , τον τραβηξε αποτομα και ο Π. αντεδρασε, χτυποντας τον στο χερι.
Η αντιδραση του Π. δεν προερχοταν απο το τραβηγμα που του εγινε αλλα απο το γεγονος οτι δεν του αρεσει να τον "αγγιζουν" , ειδικοτερα ατομα εκτος της οικογενειας του.
Δημιουργηθηκε ενας πανικος, οι αντιδρασεις ηταν πολλες και δεν θα μπω σε περισσοτερες λεπτομερειες αλλα στην ουσια . Και η ουσια ειναι οτι , δεν με ενημερωσαν απο το σχολειο για την ΑΛΛΑΓΗ στην συμπεριφορα του Παυλου , παρα μονο μετα απο σχεδον 2,5 εβδομαδες, οταν το πραγμα ειχε γινει μεγαλο θεμα και ειχαν ενημερωσει και καλεσει και το Συμβουλο γενικης εκπαιδευσης .

Το λαθος

Επι 20 μερες ο Παυλος αρνουταν να παει στην ταξη του μετα το πρωτο διαλειμμα .Θεωρηθηκε
με τον καθαρα ωχαδερφιστικο τροπο που διακατεχει ακομα και τους καλυτερους των εκπαιδευτικων, ασημαντο γεγονος , μεχρι που το πραγμα εφτασε στα ακρα και αναγκαστηκαν να με ενημερωσουν ...με την μορφη σχεδον τελεσιδικων αποφασεων (κουνια που τους κουναγε) .
Επι 20 μερες δεν μπορουσαν να πεισουν τον Π. να πηγαινει στην ταξη μετα το διαλειμμα.Και φυσικα , δεν μπηκαν στον κοπο να ρωτησουν το παιδι , γιατι δεν πηγαινε στην ταξη του.
Δεν θα αναφερθω στο πώς χειριστηκα την κατασταση γενικοτερα, θα μεινω στο πώς περασα στον Π. επικοινωνιακα το οτι πρεπει να επιστρεφει στο θρανιο.

Αμεσοτητα στην επικοινωνια

Ρωτωντας τον Π. για να μαθω γιατι συμπεριφερονταν ετσι, εμεινα αφωνη λαμβανοντας την απαντηση.."γιατι φοβαμαι τα τερατα" .
Απο οτι καταλαβα , το παιδι ειχε επηρεαστει απο το μαθημα της ιστοριας το οποιο η δασκαλα το παρουσιαζε πολυ παραστατικα , αποφευγοντας να χρησιμοποιει παρελθοντικους χρονους , για να το κανει πιο ενδιαφερον στα παιδια.Αυτο ομως που δεν γνωριζε η δασκαλα ηταν οτι στο αυτιστικο μυαλο του Π. ολα φαινονταν ως πραγματικοτητα και δεν μπορουσε να καταλαβει οτι αυτο αφορουσε αφηγηση μιας ιστοριας .
Ο τροπος που προσπαθουσαν να πεισουν τον Π. να επιστρεφει στην ταξη ηταν του τυπου..."δεν κανει να καθεσε στην αυλη" και δυστυχως στα πλαισια του..."ελα μωρε , αυτιστικο ειναι" , δεν ενημερωθηκα παρα μονο οταν η κατασταση ηταν πλεον οριακη.

Μου πηρε λιγοτερο απο 3 λεπτα για να "περασω στον Π. " αυτο που ηταν το σωστο και που επρεπε να κανει οταν χτυπουσε το κουδουνι¨:


-- " Παυλο, ειμαστε μεσα στην ταξη και κανουμε μαθημα.Μετα απο λιγο χτυπαει το κουδουνι.Τί κανουμε τοτε;"

-- " Κατεβαινουμε στην αυλη μαμακα"

-- " Και τί κανουμε στην αυλη";

--" Αγοραζουμε τυροπιτα"

--" Ωραια, αγοραζουμε τυροπιτα και την τρωμε. Μετα απο λιγο χτυπαει το κουδουνι και ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΧΤΥΠΑΕΙ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ"..;;;;;;

--" ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΜΑΚΑ "...............................


Την επομενη μερα , στο πρωτο διαλειμμα, πηγα εξω απο την αυλη του σχολειου και προσπαθωντας να μη με δει, τον παρακολουθουσα.Οταν χτυπησε το κουδουνι , ο Π. εκανε μεταβολη και πηγε στην ταξη του.



--------------------------------------------------------


# Οταν ενα αυτιστικο αλλαζει κατι στις συνηθειες του , υπαρχει τις περισσοτερες των περιπτωσεων σοβαρος λογος που το κανει.
# Τα αυτιστικα ,(και κυριως τα ασπεργκερ) δεν καταλαβαινουν την "μεταφορα" του λογου και ο,τι ακουνε το δεχονται ως δεδομενο.
# Τα αυτιστικα ΔΕΝ λενε ψεματα, ο Π. δεν εχει πει ποτε ψεματα στη ζωη του(εκτος απο ελαχιστες περιπτωσεις που λεει αλλα η συμπεριφορα του ειναι τοσο διαφορετικη που φαινεται οτι το κανει) .Αν λοιπον ενα αυτιστικο πει οτι φοβαται τα τερατα της ταξης, σημαινει οτι οντως αυτος ειναι ο λογος που δεν παει στην ταξη.
# Ως γονεις αυτιστικων πρεπει να ενημερωνομαστε για τυχον αλλαγες στην συμπεριφορα τους και στην σταση τους. Δεν δικαιολογειται καμια ωχαδερφιστικη αντιμετωπιση .
# Η δασκαλα του Π. , αν και εξαιρετικη δασκαλα , στην συγκεκριμενη περιπτωση αντιμετωπισε το περιστατικο με λαθος τροπο. Αυτο δεν αναιρει την αξια της σε καμια περιπτωση, αν ειχα ενημερωθει ομως με ενα απλο σημειωμα απο την πρωτη μερα, θα ειχαμε αποφυγει φασαριες και προβληματα που το μονο που καταφερνουν ειναι να κανουν τα νευρα μας ....ακομα πιο δαντελα
# Ο λαθος χειρισμος μιας καταστασης επιδρα αρνητικα στην ψυχολογια των παιδιων μας και,ειτε το θελουμε ειτε οχι , αντιμετωπιζονται συχνοτατα ως....τα"αλλα".

# Αυτα δεν τα γραφω ουτε για μενα , ουτε για τους γονεις που διαβαζουν, αλλα μονο με την ελπιδα μηπως τα διαβασουν και εκπαιδευτικοι.


.........κραταει χρονια αυτη η κολονια ..........




Monday, February 09, 2009

....τραγελαφικη

Μου το εστειλαν με μαιλ και τραβηξε την προσοχη μου.Δεν γνωριζω αν αυτη η δημοσιευση ειναι αληθινη, ισως να το εχετε ηδη διαβασει, αν ειναι ομως, τοτε αφηνει πολλα ερωτηματικα για το αν ηταν στημενη ή οχι.Δεν ξερω, δυσκολευομαι να το πιστεψω, ηλιθιοτητα μου βγαζει , κυριως γιατι ελαβε χωρα στο "ναο "της ...Δημοκρατιας .

Αντιγραφω ενα αποσπασμα απο το δημοσιευμα της e-Ελευθεροτυπιας

"
Πήγαν για επίσκεψη στη Βουλή και παρ' ολίγον να βγουν φακελωμένοι

Της ΜΑΡΙΑΣ ΔΕΔΕ

Η επίσκεψη ενός σχολείου στη Βουλή πριν από δύο βδομάδες και η αρνητική κριτική - συνοδευόμενη σε ορισμένες περιπτώσεις και από απαξιωτικά σχόλια- που έκαναν κάποιοι μαθητές για το Κοινοβούλιο και για την αστυνομικό που τους συνόδευε, κατά τη διάρκεια της ξενάγησής τους εκεί, άναψαν φωτιές και παρά λίγο να στοιχίσουν στους μικρούς αμφισβητίες, αν μη τι άλλο, ένα κανονικό... φακέλωμα.

Ολοκληρο το αρθρο μπορειτε να το διαβασετε εδω

υγ
...εκτος θεματος (αυτιστικου), επανερχομαι απο αυριο. Πολλοι οι προβληματισμοι τελευταια , και οι αποδρασεις του μυαλου επιτακτικη αναγκη

Wednesday, February 04, 2009

......μια ομελετα

(διαβαστε προσεκτικα, περιμενω φευγατες απαντησεις)


1) Υπαρχει καποιος που ...τον "τρωει" να φτιαξει ομελετα
2) Υπαρχουν τα αυγα
3) Υπαρχει και το τηγανι , το οποιο "δεν μασαει" , και ειναι αντικολλητικο και αυτοκαθαριζομενο.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Αν τα αυγα ειναι κλουβια , και μολις σπασουν μυριζουν πολυ ασχημα , ποιος τελικα λερωνεται και "χρεωνεται" την δυσωδια ? Αυτος που τα εσπασε η το τηγανι ?

Για μενα, ο μονος τελικα που δεν μπορει να χρεωθει την...μποχα , ειναι τα ιδια τα αυγα.