Tuesday, November 24, 2009

........για καποιους μηπως Οιδιποδεια... ?



Στο απογευματινο μαθημα του Π. σημερα , καθομαι στην αιθουσα αναμονης ,σχεδον γεματη η αιθουσα, γονεις που περιμενουν τα τεκνα να τελειωσουν τις λογο ,εργο, συνεδριες τους κλπ. Παντα στην τσαντα εχω ενα βιβλιο και τα ακουστικα του κινητου που στο συγκεκριμενο χωρο χρησιμευουν ως" προφυλακτικα" απο καθε ειδους ...διαταραχες του νευρικου μου συστηματος .

Μετα απο λιγα λεπτα η αιθουσα αναμονης αδειαζει και μενω μονη μου ,βγαζω το "Επικινδυνη ζωνη " της Πατρισια Κορνγουελ και αρχιζω να διαβαζω. Η μοναξια κρατησε λιγο δυστυχως μια και μπηκε φουριοζα μια γυναικα εκει γυρω στα 35-40 κλασικη φατσα αγχωμενης-αγχωτικης Ελληνιδας που τρεχει να τα προλαβει ολα .
Αφηνει ενα αγορακι στην λογοθεραπευτρια και ακουω να της λεει οτι παει να παραλαβει το αλλο της παιδι απο καπου αλλου. Ηιδια με κοντομανικο μπλουζακι χωρις μπουφαν ή καποια ζακετα, επιστρεφει με ενα αγορακι το οποιο φορουσε ενα κοντο παντελονακι και λευκο κοντομανικο φανελακι --(οχι δεν ημουν κι εγω γυμνη, ανατριχιασα μολις ειδα το παιδι και αυτοματα κουμπωσα το μπουφαν μου).

Η φιλτατη χονροπετση θελει να ανοιξει κουβεντα, μαλλον απο οτι καταλαβαινω τωρα για να ξεσπασει καπου και το πρωτο που της ερχεται να ρωτησει στην κοπελα που δουλευει εκει ειναι

--- " αυτος ο πορτοκαλι καναπες απο το ΙΚΕΑ ειναι?

---- "ναι " απαντα η κοπελα που ασχολειται με το να κραταει τα τηλ. , τα φαξ κλπ.

Η "δικια σου" ομως ηθελε να συνεχισει την προσπαθεια της να αναπτυξει διαλογο , την πιανω να με κοιτα με επιμονο βλεμμα ψιλοχαμογελωντας .Ρωταει και παλι την κοπελα που δουλευει εκει
--- " και οι μαυροι καναπεδες απο το ΙΚΕΑ ειναι " ?
--- "δεν γνωριζω " απαντα αυτη και σκυβει στα βιβλια της ....

Με κοιταει και χαμογελωντας μου στα ισια με ρωταει

--- " μηπως σας ξερω απο καπου "?
--- " δεν νομιζω " απανταω και βγαζω τα "κόντομ" απο την τσαντα ,με σχετικη ταχυτητα για να καταφερω να τα ...φορεσω πριν μου πιασει την παρλα. Με κατι τετοιες που τις κοβω με τη πρωτη ματια, το βιβλιο δεν ειναι αρκετη προστασια.......χρειαζονται και τα "προφυλακτικα" ετσι για να παρει το μηνυμα οτι ειμαι στον κοσμο μ0υ.......

Ρωταει ο τσιτσιδος γιος
--- " μαμα μπορω να παω σπιτι "?
--- " και βεβαια δεν μπορεις " απανταει.

......για 2-3 λεπτα σιωπη.......

--- " Ελα , πες μου τι σκεφτεσαι" , ..λεει η μανα
--- " θα ηθελα να ανοιξω την πορτα και να φυγω " .....απανταει ο μικρος....

.....και σε αυτο το σημειο ξεκινα η σκηνη του παραλογου...........

....." Οριστε ? θα ανοιξεις την πορτα και θα φυγεις οπως εκανε και ο πατερας σου οταν μας παρατησε " ? (με κοιταει με νοημα και μου χαριζει ενα συγκαταβατικο νευμα , θελoντας μαλλον να συμφωνησω μαζι της ) .....Στην κοσμαρα μου εγω , με τα προφυλακτικα να δινουν την εντυπωση οτι δεν ακουω, κανω την παπια.

....." Και πιστευεις οτι εγω σε γεννησα για να σηκωθεις και να ανοιξεις την πορτα να φυγεις? Αν εχεις καποιο προβλημα να το συζητησουμε, διαφορετικα δεν προκειται να ασχοληθω ποτε ξανα με αυτα που λες" .

( ο μικρος εν τω μεταξυ σιωπηλος , ακουει τη μανα και μαλλον δεν καταλαβε γιατι πηγε η συζητηση τοσο πολυ στο ψυχαναλυτικο. Η μανα συνεχισε να λεει τα ιδια και τα ιδια και ο μικρος για 3-4 φορες που η μανουλα ασκουσε σε λαθος χωροχρόνο πιεση , δεν εβγαζε αχνα.....
Η μανα , ψιλοθυμωμενη του λεει νευριασμενη

....." θα μου πεις τελικα τι διαλεγεις? μηπως θελεις να συζητησουμε τα προβληματα σου? "

.... " ναι να συζητησουμε " απανταει ο μικρος βαριεστημενα

Η"εξυπνη" τον παιρνει τοτε στην αγκαλια της και αρχιζει να του λεει ποσο πολυ τον αγαπαει και διαφορα αλλα γλυκολογα, κοιτωντας παντα εμενα και κουνωντας λιγακι το κεφαλι της , σαν να ηθελε να συμφωνησω μαζι της? και την επιδοκιμασω? ...δεν ξερω ακριβως.
Μετα ξαπλωνει τον μικρο στον πορτοκαλι καναπε και αρχιζει να του λεει ποσο πολυ αγαπαει το σωματακι του,του σηκωνει το κοντομανικο φανελακι και τον χαιδευει, αρχιζει μετα να τον φιλαει απο το υψος του αφαλου ψιλορουφηχτα και να ανεβαινει προς τα πανω και ταυτοχρονα να λεει " μα ποσο πολυ το αγαπαω αυτο το σωματακι ' και αλλα τετοια κουλα που σε συνδιασμο με την ολη σκηνη δεν μου εβγαζε κατι το νορμαλ τελος παντων.

Μετα απο μερικα λεπτα "απεριγραπτης" εκδηλωσης αγαπης , η "δικια σου" ρωταει το παιδι

--- " θα μου πεις τωρα ποιο ειναι το προβλημα σου να το συζητησουμε ?" και με κοιταει σαν να πηρε μολις πριν απο λιγο τον μεταπτυχιακο τιτλο της ...ψυχοβγάλτρας

--- ' δεν εχω κανενα προβλημα να συζητησουμε , στο ειπα για να με παρατησεις στην ησυχια μου " απανταει ο μικρος και την αμεσως επομενη στιγμη η μανα πρασινη απο το κακο της

----" αποκλειεται να μην εχεις καποιο προβλημα , οποιοι θελουν να ανοιξουν την πορτα και να φυγουν εχουν σιγουρα καποιο προβλημα, σιγουρα εχεις κι εσυ" του λεει αγριεμενα

" μαμα , κρυωνω και πειναω, θελω να παμε σπιτι , δεν εχω καποιο προβλημα, αλλα πειναω ".......


.....ανοιγει το πορτοφολι της, του δινει χρηματα και τον στελνει στο διπλανο ψιλικατζιδικο να παρει κατι να φαει..............



8 comments:

butterfly said...

Δεν έχω λόγια!

Μαρια-Μαρια said...

butterfly , εγω που το εζησα , αυτο που σκεφτηκα ειναι οτι τελικα η "περιπτωση μου" ΔΕΝ ειναι σοβαρη, υπαρχουν και χειροτερα.

speechless......

mariannaki said...

Tragic.
(Είσαι πολύ καλή στο να το περιγράφεις όμως, μπράβο σου για άλλη μια φορά. Νόμιζα ότι ήμουν κάπου εκεί μαζί σου.)

mamma said...

Καλέ, τι ήταν αυτό που μόλις διάβασα; Μου σηκώθηκαν τα νεύρα μέχρι το ταβάνι.

Διόνα said...

Έχω ξεκινήσει και έχω σβήσει το σχόλιο πολλές φορές, δεν ξέρω τι να γράψω, με τάραξε πολύ η συμπεριφορά της μαμάς...

Μαρια-Μαρια said...

Μαριαννα ,ευχαριστω, το κειμενο ειναι σε γλωσσα "περιορισμενης ευθυνης" , ετσι για αλλαγη

mamma , αστα να πανε ,εχω δει πολλες τρελες , αυτη ομως ,ανεπαναληπτη

Διονα, κι εγω που
το εζησα, πραγματικα εκτος απο παραστατικη μεταφορα, δεν ξερω τι να σχολιασω, αδυνατω πραγματικα.

Ιωάννα said...

Λυπάμαι τα παιδιά, αλλά και αυτήν. Η εγκατάλειψη της συζυγικής κλίνης και στέγης από τον σύζυγο την κλόνισε και την ταλανίζει ακόμη και της βγαίνει όλο αυτό επιδιώκωντας υποσυνείδητα τον οίκτο των γύρω της για την ''άδικη συμπεριφορά'' του άφρονος συζύγου προς αυτήν που είναι καλή και μητέρα με κατανόηση και τρυφερότητα προς τα παιδιά της. νομίζω οτι όλη της η συμπεριφορά εκεί στοχεύει: στο να πουν οι γύρω της ή να σκεφθούν "τον μ****α εγκατέλειψε τέτοια γυναίκα" εχτός βέβαια αν ήταν από πριν αλλοπρόσαλλη και ο τύπος το πήρε χαμπάρι και την έκανε.
Για το καλό των παιδιών της, ας την συμβούλευε κάποιος να επισκεφθεί κάποιον ειδικό υγείας

athanasia said...

Oμολογώ μου φάνηκε απαίσια σκηνή...