Thursday, March 26, 2009

......μεσα σε ολα , και το σημειο G


ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ(πίστη)

Το θεμα αυτο με απασχολει εδω και καιρο και ηθελα να ρωτησω εδω στο μπλογκ αλλα πιστευα οτι θα το βρισκατε δυσκολο να σχολιασετε. Με ενδιαφερει πολυ γιατι απο αρκετους γονεις που εχω πιασει σε ανυποπτο χρονο αντιδρασεις , καταλαβα οτι στο συγκεκριμενο θεμα εχουν αλλαξει ή τουλαχιστον εχουν επαναπροσδιορισει τα πιστευω τους.

Αντιγραφω απο προσφατο δημοσιευμα της Καθημερινης


"Μια ομάδα νευροεπιστημόνων (με τη συμμετοχή του ελληνικής καταγωγής ερευνητή Δημήτρη Καπογιάννη) ισχυρίζεται ότι εντόπισε τα σημεία στον ανθρώπινο εγκέφαλο, τα οποία ελέγχουν την θρησκευτική πίστη. Παράλληλα, υποστηρίζουν πως η έρευνά τους αποδεικνύει ότι η πίστη σε μια ανώτερη δύναμη εξηγείται καθαρά βιολογικά-εξελικτικά, γιατί βοήθησε τους ανθρώπους να επιβιώσουν.

Η μελέτη, με την χρήση της κλασικής τομογραφίας μαγνητικού συντονισμού (fMRI), έγινε από το Εθνικό Ινστιτούτο Νευρολογικών Διαταραχών των ΗΠΑ, υπό τον καθηγητή Τζόρνταν Γκράφμαν, και δημοσιεύτηκε στα «Πρακτικά» της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Live Science και New Scientist και την εφημερίδα Independent.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η πίστη στο Θεό βρίσκεται «δικτυωμένη» βαθιά στον ανθρώπινο εγκέφαλο, ο οποίος είναι προγραμματισμένος για τις θρησκευτικές εμπειρίες, γεγονός που καθιστά την θρησκεία ένα παγκόσμιο ανθρώπινο φαινόμενο στην ιστορία. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει ένα και μοναδικό νευρωνικό «σημείο του Θεού», αλλά αρκετές περιοχές του εγκεφάλου που από κοινού σχηματίζουν τα βιολογικά θεμέλια της (όποιας) θρησκευτικής πίστης."


Και η ερωτηση μου ειναι η εξης:

Μετα τη διαγνωση του αυτισμου και αφου μπηκατε στο χορο της αναπηριας, μηπως αλλαξε κατι μεσα σας σε οτι αφορα την "πίστη" σας γενικοτερα;

Δεν θα πω περισσοτερα επεξηγηματικα , μαλλον θα το μπερδεψω το θεμα, θελω να δω ομως αν οντως αυτα που παρατηρω(και νιωθω μιλωντας για τον εαυτο μου) αφορουν και αλλους , μετα τον ερχομο του αυτισμου.

Εμεις , κατα ποσο εχουμε αυτο το σημειο G ;



12 comments:

Maria-Maria said...

....μπορειτε παντα να σχολιασετε και ανωνυμα

mariannaki said...

Εντελώς αυθόρμητα αγαπημένη μου, μου ήρθε στο μυαλό το βιβλίο "Ο Θεός στον Εγκέφαλο" του Πολ Ντέιβις από τις εκδόσεις ΑΒΓΟ. Το θέμα απασχολεί πολύ περισσότερο από όσο φανταζόμαστε, νομίζω ότι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ως τώρα βιβλία των εκδόσεων.

Τώρα για το πως επηρεάζει ο αυτισμός κτλ που ρωτάς, ξέρεις ότι δεν είμαι σε θέση να απαντήσω από πρώτο χέρι. Το μόνο που μπορώ να σου πω με σιγουριά είναι ότι από τις φορές που ήθελα να τσιρίξω από τα νεύρα μου, κατά την διάρκεια της χρόνιας περιπέτειας του γιου μου, ήταν όταν ήρθε το παιδακι και μου είπε... "Μαμά, του χρόνου το καλοκαίρι που θα ξαναρθουμε εδώ διακοπές θα είμαι καλά, μου το είπε μια κυρία ότι αν είμαι καλό παιδι θα με κάνει καλά ο Θεούλης." που σημαίνει προφανώς ότι όσο δεν γινόταν καλά ήταν παλιόπαιδο...

Μαριλένα said...

Διάβαζα κάτι παρεμεφερές, δυο βιβλιοκριτικές του Κούρτοβικ από τα Νέα.
Λέει σε κάποιο σημείο ένας θεολόγος κάτι παρόμοιο μ' αυτό που γράφεις "αν υποθέσουμε ότι η θρησκεία παύει να υφίσταται, λέει ο ΜακΓκραθ, θα αναδειχτούν σύντομα κοινωνικές τάσεις που θα αποκτήσουν χαρακτήρα υπερβατικής πίστης. Είναι στη φύση των ανθρώπινων μαζών." Εγώ-εγώ δεν πιστεύω και νομίζω ότι ο αυτισμός με έκανε και συνειδητοποίησα ακόμα περισσότερο το απολύτως τυχαίο της ζωής. ('συνειδητοποίησα' είναι μεγάλη κουβέντα, προσπαθώ να θυμάμαι είναι το πιο αληθινό)

μαρια-μαρια said...

παιδια , θα σχολιασω αργοτερα εκτενεστατα, για την ωρα να πω οτι ,όπου χτυπαει ο αυτισμος(ανιατη κατασταση) , και τα φαρμακα δεν μπορουν να λειτουργησουν ως αποτελεσματικη αντιβιωση, επαναπροσδιοριζονται πολλα....

Και αυτο που λεει το αρθρο της καθημερινης(εχω βαλει λινκ ολο το αρθρο) μαλλον με περιπτωσεις σαν τους αυτιστικογονεις ,αυτοαπορριπτεται.

Anonymous said...

Λοιπόν Μαρία μάλλον έχεις δίκιο. Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ νωρίτερα ότι ίσως ο αυτισμός επηρρέασε την πίστη μου. Ίσως και η ηλικία να συμβάλει.
Αυτή η αίσθηση του άδικου που στην πραγματικότητα είναι το απολύτως τυχαίο, μοιραία σε οδηγεί σε αναθεωρήσεις σχετικά με τη θρησκεία. Χριστίνα

athanasia said...

Ούτε πίστευα ούτε πιστεύω. Ελπίζω μόνον, όταν ανακαλύπτω ότι καταφέρνω να διατηρώ δυνάμεις και μέσα στο χάος, και όταν προκύπτουν στον δρόμο μας άνθρωποι σαν την κυρία Βίκυ που περιέγραψες στο προηγούμενο.

Anonymous said...

Εγώ πάλι, αναθέωρησα τα πάντα.
Η πεζή πραγματικότητα απέκτησε μυστήριο. Ποτέ δεν φοβήθηκα για τον εαυτό μου, γιατί πίστευα ότι, ότι και αν μου τύχει θα μπορούσα να το ξεπεράσω. Στο παιδί μου όμως;

Η διάγνωση με έκανε να ψάξω πολύ βαθιά και δεν ήταν καθόλου εύκολο.
Αναγκάστηκα να σκάψω και να πετάξω πολύ πράγμα άχρηστο.
Ποτέ δεν σκέφθηκα όμως "γιατί σ' εμένα". Γιατί όχι;

Πριν ήμουν σε αδράνεια σε ότι αφορά τον θεό, τώρα πια πιστεύω ακόμη πιο πολύ, και αυτό με έχει βοηθήσει πολύ.
Α.

Anonymous said...

Δηλαδή ο Δημιουργός μας έβαλε ''τσιπάκι''; και τα ζώα πως μπορούν και επιβιώνουν χωρίς το ''τσιπάκι''; α, ναι επιβιώνουν , δεν εξελίσσονται. Τουλάχιστον όχι με τα ανθρώπινα μέτρα και σταθμά. Μια μελλοντική έρευνα ισως να εστιάσει και στους νευρώνες που ευθύνονται για τα πολιτικά πιστεύω αφού και απο αυτά πολλές φορές εξαρτάται η επιβίωσή μας...... Για μένα ο θεός έφυγε για διακοπές αμέσως μετά το big bang. Έχω προ πολλού απομυθοποιήσει τα περί Θεού και θρησκείας, π.α (προ αυτισμού). Ωστόσο αναγνωρίζω ότι είναι μια αναγκαία κοινωνική κατασκευή που εξυπηρετεί την κοινωνική συνοχή και άλλες λανθάνουσες λειτουργίες. Το θέμα είναι μεγάλο. Το παρακάτω απόσπασμα είναι από τον Π. Μπέργκερ "Πρόσκληση στην Κοινωνιολογία" "...Αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το ίδιο το φαινόμενο της θρησκείας μπορεί να τοποθετηθεί κοινωνικά με βάση συγκεκριμένες λειτουργίες που εξυπηρετεί, όπως τη νομιμοποίηση της πολιτικής εξουσίας ή τον κατεναυσμό της κοινωνικής εξέγερσης (κάτι που ο Weber αποκάλεσε ''θεοδικία της δυστυχίας''), δηλαδή , τον τρόπο με τον οποίο η θρησκεία δίνει νόημα στη δυστυχία μετατρέποντάς την έτσι από πηγή επανάστασης σε μέσο λύτρωσης). Το πανανθρώπινο της θρησκείας δεν αποτελεί απόδειξη της μεταφυσικής της εγκυρότητας αλλά εξηγείται ακριβώς στη βάση τέτοιων κοινωνικών λειτουργιών....."
Μαρία και αναγνώστες της, σας ζητώ συγνώμη για το σεντόνι, αλλά θέλω να σας εξομολογηθώ ότι η μοναδική φορά που ένιωσα την ανάγκη για την ύπαρξη ενός παραδείσου ήταν πριν 5 χρόνια όταν έχασα αιφνιδίως την μητέρα μου και ήθελα απεγνωσμένα να την σκέφτωμαι κάπου. Το πουθενά με τρέλαινε. Τώρα πλέον έχω συμφιλιωθεί με το άπειρο...

Ιωάννα

λυγερη said...

Μαρία, με την καταπληκτική συντροφιά σου. Σας χαίρομαι. Η ποιότητα είναι κάτι το ιδιαίτερο ,όπως και η ιδιαιτερότητα....
Δεν έχω να προσθέσω και πολλά στο θέμα ,δεν έχω καταπιαστεί μαζί του.
Είναι αλήθεια όμως ότι ποτέ δεν σκέφτηκα "γιατί σε μένα;" Είναι αλήθεια ότι ποτέ δεν δέχτηκα "ήταν θέλημα Θεού." Μου είναι αδιανόητο να φανταστώ έναν Θεό τιμωρό, που με κάποια θεϊκά κριτήρια μοιράζει τ' άδικα στους ανθρώπους.
Πιστεύω όμως ότι υπάρχει αυτή η υπέρτατη Δύναμη που ορίζει και ρυθμίζει την ισορροπία και την ομορφιά στην Φύση , αυτή επεμβαίνει ανεξήγητα και θαυματουργά για να βγω από κάποιο προσωπικό αδιέξοδο ,δια μέσου των προσωπικών επιλογών μου στο βαθμό βέβαια που μπορώ να τις ελέγχω. π.χ. Η αναπηρία του παιδιού μου, ξέφυγε από τον έλεγχό μου δεν την πρόλαβα. Αλλά την "διαχείριση" της την ελέγχω και έχω μιαν βαθιά πίστη μέσα μου ότι αυτή η Δύναμη που κυριαρχεί στο Σύμπαν (Θεό την είπαν και δεν έχει καμιά σχέση με τις κατασκευασμένες θρησκείες ,) συμμετέχει στην σωστή διαχείριση των προβλημάτων μας. Αυτό που λέει απλοϊκά ο Λαός μας. "Δεν αφήνει κανέναν ο Θεός να χαθεί" Κι' 'όταν εγώ πολυζορίζομαι ιδιαίτερα για το μετά από μένα, λέω και το εννοώ.
"Ας αναλάβει και ο Θεός τις ευθύνες του.!"
Συγχωρέστε μου την μη εμπεριστατωμένη προσέγγιση του θέματος αλλά είναι έτσι όπως βγαίνει ακατέργαστη από μέσα μου, πέρα για πέρα αυθεντική.
Την αγάπη μου σ όλη την συντροφιά και μια ανοιχτή αγκαλιά για σας και τα παιδιά μας.
http://ligery.pblogs.gr
http://lygeri.pblogs.gr

The Gasbird Familly said...

Θα συμφωνήσω με τη λυγερή για την Ανώτερη Δύναμη. Είμαστε πολύ "λίγοι",μικροί και ασήμαντοι για το σύμπαν που ζούμε.Σίγουρα υπάρχει κάτι μαγαλύτερο,ισχυρότερο και σοφότερο και ο καθένας του φοράει το κουστουμάκι που θέλει(ορθόδοξο,καθολικό,μουσουλμανικό,βουδιστικό κλπ.)Πολύ πριν το Θοδωρή αποφάσισα να το αφήσω γυμνό ,να το παρακολουθώ να με παρακολουθεί κι αυτό,να ζυγίζουμε τις δυνάμεις μας.Με ταρακούνησε για τα καλά αλλά σηκώθηκα κι απάντησα.Αυτή η αντιπαράθεση είναι που με κρατάει.Δέχομαι τις προκλήσεις και δε το βάζω κάτω.Πιστεύω ότι όλα έχουν τη σημασία τους ,τίποτα δεν είναι τυχαίο και κάποτε θα δωθούν όλες οι απαντήσεις.Τότε θα έρθει και το Τέλος.

Maria-Maria said...

Παιδια μου αρεσαν πολυ τα σχολια, μακαρι να υπηρχαν περισσοτερα, δειχνουν την "εξατομικευμενη ωριμοτητα" του καθενος.

disa said...

伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區