Sunday, March 08, 2009

Καιαδας , Αουσβιτς....μετα τι ;

Ε, ειπα κι εγω , κανενα κουλό δεν θα διαβασω αυτο το ΣΚ, καθοτι τελευταιως ολο σε τετοια πεφτω.

Αρκετα τα αξιολογα αρθρακια που διαβασα αλλα αυτο που αξιζει να μεταφερω αφορα τις αποψεις ενος γνωστου φιλοσοφου , του Πιτερ Σινγκερ ο οποιος διδασκει "βιοηθικη" (ας μου δωσει καποιος τον ορο της βιοηθικης για να μη τρελαθω) και μεταξυ αλλων υποστηριζει οτι "οι κατοικοι της ευπορης δυσης , εχουν τη δυναμη να εξαλειψουν την ακραια φτωχεια του Τριτου Κοσμου."

Ο κυριος αυτος ομως , που προσπαθει να σωσει τον Τριτο Κοσμο , προωθει και την "συγχρονη κουλτουρα του Θανατου". Και δεν αναφερεται στις περιπτωσεις ευθανασιας πολυ ανιατων ασθενειων , αλλα στο να σκοτωνονται τα μωρα που παρουσιαζουν σοβαρες διαταραχες.

Λενε οτι η ιστορια επαναλαμβανεται, θελω να πιστευω οτι ολοκληρη η ανθρωποτητα δεν θα επιτρεψει την χειροτερη μορφη γενοκτονιας για αλλη μια φορα.

Ολοκληρο το αρθρο(που ειναι πολυ ενδιαφερον ) μπορειτε να το διαβασετε εδω

Καλη μας εβδομαδα

ΥΓ
Διαβαστε εδω για την ...βιοηθικη.

14 comments:

Μαριλένα said...

Ακριβώς γι' αυτό το θέμα μου είχε στείλει η Έμμα ένα πολύ ωραίο άρθρο που έγραφε μια ανάπηρη δικηγόρος των Note dead yet για δημόσιες συζητήσεις/αντιπαθαραθέσεις που είχε κάνει με το Σίνγκερ, θα ψάξω το μέιλ μου κ θα στο στείλω.

Anonymous said...

Hello,
Harriet Mcbryde Johnson
"unspeakable conversations", it was on disapedia.com

I guess I'm a little naive, I didn't realise there are people who think like this. I noticed that in Holland it is a subject which may come up for debate. There was an article on the bbc about euthanasia policies throughout Europe.

Sorry for writing in English, TREXO!!!!
Emma

μαρια-μαρια said...

Marilena ,Emma ,

ευχαριστω, εριξα μια ματια, θα ποσταρω καποια συμπερασματικα αργοτερα

Διόνα said...

Ο ηλικιωμένος θείος του Ελβετού ξαδέλφου μου πέθανε/αυτοκτόνησε πριν λίγους μήνες με φάρμακο που ζήτησε να του χορηγήσει ο ιατρός του. Δεν ήταν άρρωστος από όσο ξέρω, ήταν μεγάλος σε ηλικία. Το ανακοίνωσε στους δικούς του, πήγαν όλοι με τη σειρά, τον επισκέφτηκαν, τακτοποίησε τις υποθέσεις του και κάποια στιγμή πήρε μόνος του το φάρμακο. Δεν έγινε τελετή, όλοι τον είχαν αποχαιρετήσει ήδη, στην αποτέφρωση ήταν μόνο η κόρη του για τα διαδικαστικά.

Η νομοθεσία και πληροφορίες για την υποβοηθούμενη αυτοκτονία στην Ελβετία εδώ, http://en.wikipedia.org/wiki/Euthanasia_and_the_law#Switzerland.

Το σκέφτομαι εδώ και τόσον καιρό που το έχω μάθει και μέσα μου δεν έχω καταλήξει, εκεί που νομίζω ότι έχω θέση, εκεί μπερδεύομαι. Πριν να μου το πουν δεν το γνώριζα, ψάχνοντας ηλεκτρονικά διάβασα και για τον λεγόμενο τουρισμό του θανάτου, άνθρωπου που μεταβαίνουν σε χώρες όπου η νομοθεσία επιτρέπει την υποβοηθούμενη αυτοκτονία...

Anonymous said...

Γιατί , όταν ο γιατρός σου λέει, ότι σήμερα η επιστήμη έχει προχωρήσει και έχει καταφέρει να εντοπίζει ,μέσω αυχενικής διαφάνειας ή αμνιοπαρακέντησης, τα έμβρια που έχουν σύνδρομο Ντάουν ή άλλη χρωμοσωμική ανωμαλία και σε προετοιμάζει ή σε κατευθύνει προς την έκτρωση, τι είναι; Ένας σύγχρονος Καιάδας, δεν είναι; Ο γυιός μου, είχε μικρό ρινικό οστό και μου είπε ΄οτι πιθανόν να γεννηθεί με νοητική υστέρηση. Δεν θέλησα αμνιοπαρακέντηση γιατί για μένα δεν θα άλλαζε τίποτα. Το παιδί θα το κρατούσα. Του είπα ακριβώς αυτό: η επιστήμη δεν έχει προχωρήσει επειδή δημιούργησε έναν Καιάδα στο Μαιευτήριο, αλλά θα έχει προχωρήσει όταν θα είναι σε θέση να ''διορθώσει'' τις τρισωμίες κλπ είτε μέσα στην κοιλιά είτε έξω από αυτήν και εφόσον ως κοινωνία δεν έχουμε μάθει να αποδεχόμαστε το διαφορετικό και ούτε δομές κατάλληλες υπάρχουν για την διαβίωση και την συμβίωσή τους, τότε ούτε ως άνθρωποι έχουμε προχωρήσει, γιατί προτιμούμε να έχουμε ένα σκυλάκι κανίς και να του κάνουμε κοτσιδάκια και να του φοράμε πουλοβεράκια (ανεβάζει το image) παρά ένα παιδί με μειονεξία. Ωστόσο μόνο και μόνο για να είμαστε προετοιμασμένοι κάναμε εξετάσεις για το εύθραστο χ και κατόπιν γονιδιακές. ¨Ολα καλά. Υγιέστατο το παιδάκι. Στα δύο του, έχουμε διάγνωση για ΔΑΔ. Στενοχωρηθήκαμε ναι, αλλά ούτε μια στιγμή δεν σκεφθήκαμε ότι έπρεπε να είχαμε ακούσει τον γιατρό, αν το σκεφθούμε τρομάζουμε. Η ζωή μας χωρίς το αγόρι μας; Τον ήλιο μας;Και ας έχει σύννεφα πότε πότε, είναι ο δικός μας ο ήλιος. Τον λατρεύουμε. Δεν μπορώ να με φανταστώ με κάποιο διαφορετικό παιδί, αυτόν κυοφόρησα, και ανεξαρτήτου αποτελέσματος, όπως προείπα, ήμουν κάθετη οτι θα τον γεννήσω. Είναι το δικό μου παιδί. Με νύχια και με δόντια θα τον προστατεύσω και θα τον υπερασπιστώ αυτόν και τα δικαιώματά του και όποιας άλλης μειονότητας από κάθε ρατσιστή ή ευγονιστή.

Ιωάννα

Кроткая said...

νομίζω ότι είναι αυτονόητο ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη λύση. Ας δαπανηθούν ποσά και προσπάθειες για να μάθουν οι άνθρωποι του τρίτου κόσμου τι είναι αντισύλληψη και οικογενειακός προγραμματισμός, αντί να προωθούνται αντιλήψεις εκκαθαρίσεων και γενοκτονίας.

Άλλωστε, υπάρχουν περιπτώσει που σε αυτόν τον τρίτο κόσμο, παιδιά "ελαττωματικά" θεωρούνται μιάσματα και αλυσοδένονται σε ερημικές τοποθεσίες χωρίς τροφή και νερό και αφήνονται να ξεψυχήσουν: πρόκειται για τακτική διαδεδομένη σε κάποιες φυλές της Δυτικής Αφρικής.

Προφανώς δεν είναι ίδιον των "απολίτιστων" του Τρίτου κόσμου αυτή η αντιμετώπιση.

Και τέλοσπάντων πόσο βαρετός θα ήταν ο κόσμος αν όλοι οι άνθρωποι ήταν πανέμορφοι και πανέξυπνοι. Η διαφορετικότητα και η μοναδικότητα κάθε πλάσματος δεν είναι που κάνουν την ζωή, την φύση και την κοινωνία ενδιαφέρουσες?

Πάντως, άλλο πράγμα ο οικογενειακός προγραμματισμός, άλλο πράγμα η έκτρωση, άλλο πράγμα η ευθανασία και άλλο πράγμα η επιλογή της αυτοκτονίας. Δεν μπορώ να βάλω στο ίδιο τσουβάλι την επιλογή του ανθρώπου που αναφέρει η Διόνα, ούτε με την ευθανασία, ούτε με την έκτρωση (αν και προσωπικά δεν είμαι κατά της έκτρωσης).

Έχετε δει την ταινία "Η θάλασσα μέσα μου"?

ΥΓ - Τελικά έστειλα με μέηλ το θέμα του προηγούμενου ποστ σε όσους ξέρω στην Ελλάδα. :)

The Gasbird Familly said...

Πριν 2,5 χρόνια στα γραφεία της Πρωτ/μιας εκπ/σης της περιοχής μας ,Δημόσια υπάλληλος σε έντονη συζήτησή μας ,μου πετάει:
-Εμείς στο χωριό μου κάτι τέτοια τα πνίγαμε!
-Μπα!Κι εσείς πως τους ξεφύγατε?
Μετά έγινε το έλα να δείς αλλά το γεγονός είναι ότι αυτή η νοωτροπία υπάρχει έντονη ακόμα και σε αυτούς που ορίζουν τις τύχες των παιδιών μας.

Μαρια-Μαρια.... said...

Διονα
Γνωριζω για αυτο που αναφερεις και εχω διαβασει αρκετα πραγματακια στο παρελθον και για τον mister death αλλα αυτο δεν εχει σχεση με αυτο που ισχυριζεται ο Σινγκερ , ο οποιος μιλα για θανατωση των μωρων που γεννιουνται με σοβαρες διαταραχες.

Σε αυτο που αναφερεις , ο ενηλικας αποφασιζει απο μονος του για την ζωη του , ενω αυτο που πιστευει ο Σινγκερ ειναι οτι δια νομου θα πρεπει να θανατωνονται ..τα ελαττωματικα παιδια.
αυτο ειναι γενοκτονια για μενα .

Ιωαννα

Η αμβλωση ειναι αλλο πραγμα και η θανατωση παιδιου με διαταραχες ...εντελως αλλο.Το πρωτο ειναι προσωπικη επιλογη και αν θελεις για μενα υπαρχει μεγαλη διαφορα να αναπνεει ενας ανθρωπος(βρεφος) απο το να ειναι μονο μια σκια σε εναν υπερηχο.

το δευτερο εμενα προσωπικα μου θυμιζει γενοκτονια .

Το αστειο με τον Σινγκερ ειναι οτι διδασκει στο Πριστον .Αν διδασκε σε καποιο πανεπιστημιο εδω πχ, θα ειχε φαει πολλες ντοματες.....

Κροτ
Ευχαριστω παρα πολυ για τα μειλ που αφορουν το APΑ .
Συμφωνω απολυτα με οσα λες.

Να πω και κατι που κολλαει και που το εμαθα οταν εκανα μαρκετινγκ.
Οι πιο πετυχημενες διαφημισεις τοσο στην τι-βι αλλα οσο και ...οπουδηποτε αλλου που ειναι προσωποκεντρικες, δεν ειναι αυτες που εχουν υπεροχα μοντελα που μοιαζουν σαν πλαστικες κουκλες, αλλα οι διαφημισεις εκεινες που εχουν απλους καθημερινους ανθρωπους που δειχνουν τις αδυναμιες τους και βγαζουν συναισθημα .

το "τελειο " καλουπι δεν υπαρχει , αλλα ακομα και να υπηρχε δεν θα κρατουσε η δυναμικη του για πολυ.Γιατι τα γονιδια μεταλλασσονται λογω εξωτερικων παρεμβασεων ,οποτε το ιδιο το περιβαλλον (που εμεις καταστρεφουμε) φροντιζει για να μην υπαρξει η "τελειοτητα" ....ποτε.

(καποια στιγμη θα πρεπει να γραψω για την ψυχολογια του λιανικου καταναλωτη ,εχει πολυ ενδιαφερον)

Μ-Μ ολο και θυμαμαι "βρωμερα αυγα" του παρελθοντος said...

Gasbird

αχ, επρεπε να ημουν κι εγω μπροστα στο σκηνικο αυτο.

Αυριο θα ποσταρω κατι παρομοιο που εγινε στο σχολειο του Π. οταν ηταν στην Α¨ δημοτικου

Anonymous said...

Δεν αναφέρομαι σε καμμιά σκιά στον υπέρηχο, αλλά σε ένα μωρό 7 μηνών που κάνει τούμπες στην κοιλιά της μαμάς του, οπότε δεν μιλάμε για άμβλωση αλλά για εξαναγκαστική αποβολή. Καιάδας, Αουσβιτς.... μετά τι;. Μήπως έχουμε φτάσει ήδη στο μετά;

Maria-Maria said...

Ανωνυμε, υποθετω οτι εισαι η Ιωαννα.

Αυτο που παραθετεις ειναι προσωπικη σου εμπειρια απο κατι πολυ συγκεκριμενο που μολις με το δευτερο σχολιο σου διευκρινισες .

Στο πρωτο σχολιο σου αναφερθηκες στην προγνωση για το συνδρομο Νταουν, για μενα υπαρχει μεγαλη διαφορα σε αυτα που λες.Γιατι η διαγνωση για συνδρονμο Νταουν γινεται στον τριτο μηνα της κυησης ,οπου το εμβριο ακομα ειναι παρα μα παρα πολυ μικρο.
Σε βλεπω πολυ επηρεασμενη απο την προσωπικη σου εμπειρια (οχι αδικα) και αν και δεν ειναι ευγενικο , αλλα επειδη ανοιχτηκες , θα σε ρωτησω κατι :
Μηπως απο το περιβαλλον σου μετα τη διαγνωση του αυτισμου , σου ειπαν (και κατα συνεπεια ακουσες πολλες φορες να χτυπα ασχημα στα αυτια σου) το εξης "επρεπε να το ριξεις το μωρο τοτε που σου τα ειχαν πει οι γιατροι , παρα να το γεννησεις και να εχεις τωρα ενα αυτιστικο;;;"

Μου βγαζει κατι τετοιο η τοποθετηση σου, και αν ισχυει εχεις καθε δικιο να εισαι τοσο φορτισμενη .
Ομως αυτο που λεει ο Σινγκερ ειναι κατι εντελως διαφορετικο.

Anonymous said...

Εγώ πάντως το άκουσα αυτό το φρικώδες που περιγράφεις Μαρία "γιατί δεν έκανες προγεννητικό έλεγχο, τώρα δε θα είχες προβλήματα" από ανόητη μητέρα συμμαθητή του γιού μου που είχε πλήρη άγνοια για το τι δε δείχνει ο προγεννητικός έλεγχος. Αυτό όμως που έχει ενδιαφέρον είναι ότι δε σκέφτηκε ποτέ έτσι κάποιος από το στενό μας περιβάλλον γιατί γνωρίζουν καλά το παιδί και έχουν διακρίνει πόσο αξιαγάπητος είναι πίσω από τα προβληματάκια του (ΔΑΔ).
Με την ευθανάσια δεν είμαι αντίθετη αλλά φυσικά με τη γενοκτονία είμαι.
Χριστίνα

Anonymous said...

Μαρία γεια σου, απουσίαζα μερικές μέρες γιαυτό δεν σου απάντησα. Ναι, σωστά υπέθεσες, εγώ ήμουν η ανώνυμη. Κανένας από το περιβάλλον μου δεν είπε κάτι σχετικό με αυτό που νομίζεις.Το αντίθετο μάλιστα. Έχεις δίκιο ότι έχω επηρρεαστεί από προοσωπικό βίωμα,αλλά τα έχω πάρει με την πίεση που ασκούν οι διάφοροι ειδικοί( ο συγκεκριμένος δεν είναι ο γυναικολόγος μου, αλλά αυτός που μου έκανε την β΄επιπέδου. Τελευταία άκουσα μια αντίστοιχη περίπτωση και με πέτυχες ήδη φορτισμένη.

Ιωάννα

Anonymous said...

Γεια σας, ειμαι η Κατερινα. Η αδελφη του συζυγου μου γεννηθηκε το 74 με ευθραστο χ. Ηταν απο τα πρωτα πραγματα που μου ειπε οταν γνωριστηκαμε μαλλον για να με τεσταρει. Εζησα αρκετα χρονια απο κοντα αυτο το κοριτσι ωστε να νιωσω την αγαπη και τις δυσκολιες που ειχε αυτη η οικογενεια. Λογω δικων μου προβληματων υγειας δυσκολευτηκα να μεινω εγκυος κι οταν τελικα εμεινα ηταν ανελπιστη η χαρα ολων μας αλλα και η ανησυχια για το αν το παιδι θα ηταν "καλα"! Εκανα τροφοβλαστη (ειναι αξιοπιστο και γινεται στον 3ο προς 4ο μηνα) ολα ηταν ενταξει και προχωρησαμε (αν δεν ηταν θα διακοπταμε την κυηση) και το κοριτσακι μας γεννηθηκε τελειο και αιμοροφιλικο (πραγμα αντιμετωπισιμο αρκει να εχεις προσοχη και ψυχραιμια). Ειπαν οτι προερχεται απο τον αντρα μου και καποιοι ανεγκεφαλοι μου εχουν πει οτι δεν επρεπε να παντρευτω αυτον τον ανθρωπο! Ο ρατσισμος δεν αγγιζει τελικα μονο τα διαφορετικα παιδια αλλα και τις οικογενειες τους. Ειμαστε ευτυχισμενοι με το αγγελουδι μας και προσπαθουμε για δευτερο. Ευχομαι σε ολους υπομονη και ψυχραιμια απεναντι στους σκληρους ανεγκεφαλους και στις δυσκολιες και καλη τυχη!

Πού να είχα και περίοδο ( εσύ και τα νεύρα σου )

         HOW TO SURVIVE AUTISM ..........1 Πριν από μερικές μέρες βγήκα με το αυτοκίνητο και τον Παύλο μαζί μου να ψάξω  να βρώ ένα ...