Wednesday, January 28, 2009

"μη, δεν , οχι ,....ΠΟΤΕ

ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με λιγα λογια και με παραδειγματα, πώς περναω στον Παυλο (αυτο εκανα παλιοτερα)
κατι το οποιο πρεπει να κανει-ακολουθησει οδηγιες πιστα , και να ειμαι σιγουρη οτι θα το κανει και δεν θα εχουμε παρατραγουδα(οποιαδηποτε κι αν ειναι αυτα).


Γενικοτερα τα παιδια αντιδρουν οταν ακουνε απαγορευσεις και οχι μονο τα αυτιστικα.
Παλιοτερα και για αρκετα χρονια , αν ελεγα στον Π. "μη το κανεις αυτο" ηταν σαν να του ελεγα..."καντο" και του εσπαγα και τα νευρα ταυτοχρονα.Παρατηρωντας το παιδι παρα πολυ καλα , καταλαβα οτι ο τροπος νουθεσιας ηταν λανθασμενος.
Επισης ,προσεξα οτι καθε φορα που χρησιμοποιουσα το "δεν" , θα επρεπε να το επαναλαβω πολλες φορες και χωρις καμια εγγυηση οτι το καταλαβε.

....Αυτο που δεν επιανε στο παιδι ηταν οι αρνητικες προτασεις και η απαγορευση.Ακομα κι αν καταλαβαινε τί του ελεγα μετα απο πολλες επαναληψεις, υπακουε για μια φορα και αυτα που του ελεγα δεν μπορουσαν να αποτυπωθουν στο μυαλο του .

Αλλαξαμε λοιπον τροπαριο και καναμε ακριβως το αντιθετο, αντι δηλαδη να του λεω τί δεν πρεπει να κανει , του ελεγα τί πρεπει να κανει και μετα ακολουθουσε επιβεβαιωση.

Παραδειγμα
Αντι να του πω "δεν κανει να τρεχεις στις σκαλες" , του ελεγα "οταν κατεβαινουμε τις σκαλες, περπαταμε".
Παντα σε πρωτο πληθυντικο προσωπο και λεω αυτο που θελω να του περασω ετσι ωστε να μοιαζει με κανονα.
Μετα ακολουθει η επιβεβαιωση με μια ερωτηση : "Πώς κατεβαινουμε τις σκαλες Παυλο?". Αν η απαντηση που θα δωσει ειναι "περπαταμε" , τοτε σιγουρα το εχει αφομοιωσει αυτο που του ζητησα και εμμεσα του το περασα.

  • αποφευγουμε τα "μη" και τα "δεν "
  • χρησιμοποιουμε καταφατικες προτασεις
  • παντα στο πρωτο πληθυντικο προσωπο
  • επιβεβαιωνουμε αν εχει καταλαβει αυτο που του ζητησαμε με μια ερωτηση, στην οποια , αν απαντησει σωστα, εχει κατα πασα πιθανοτητα πιασει το νοημα.
Εχω ενα πολυ ωραιο παραδειγμα για κατι που συνεβη στον Π. προπερσι και για το ποσο ευκολα του περασα κατι που δεν μπορουσαν να του περασουν στο σχολειο...για εβδομαδες .
....Η συνεχεια αυριο (καθοτι πτωμα και με την πετσετα στο κεφαλι)

4 comments:

ΜΑΜΑ ΒΙΚΥ said...

Ε λοιπόν έχεις απόλυτο δίκιο .Εγώ τις περισσοτέρες φόρες αυτές τις λέξεις χρησιμοποιώ .
Απο αύριο θα κάνω μια νέα αρχή
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΦΙΛΙΑ ΣΤΟΝ ΠΑΥΛΟ

mamma said...

Να το δοκιμάσω αυτό το κόλπο γιατί η αντίδραση του δικού μου είναι στο μάξιμουμ.

Maria-Maria said...

Μαμα Βικυ

κι εσυ φιλακια στα δικα σου

γειτονισσα.
δοκιμασε το, ειμαι της αποψης οτι γενικοτερα, τα πραγματα δεν θελουν κοπο, αλλα τροπο.Με τον Π. αυτο επιασε και πιανει ακομα.
Με τα διδυμα το δουλευω ως εξης.Τους λεω τι ειναι σωστο και τι λαθος.

πχ "το σωστο ειναι οταν κατεβαινουμε τις σκαλες να μην τρεχουμε, γιατι αν παραπατησουμε ,θα χτυπησουμε και θα παμε στο νοσοκομειο κλπ. Ειναι λαθος να τρεχουμε στις σκαλες γιατι μπορει να προκαλεσουμε ατυχημα.Και επειδη δεν μας αρεσουν τα νοσοκομεια και οι ενεσεις(φρικαρουν οταν ακουσε για ενεση) ειμαστε προσεκτικοι."

Μετα ρωταω για επιβεβαιωση και τα μικρα με λιγο διαφορετικο τροπο απο οτι τον Π.

υγ(ΑΣΧΕΤΟ)

Ερωτηση
Πιστευετε οτι εκτος απο αυτιστικα παιδια, υπαρχουν και αυτιστικοι δασκαλοι, ελαφριας μορφης που ...δυστυχως ειναι μεσα στα σχολεια?Γιατι οι εκπαιδευτικοι δεν περνούν απο ψυχολογικη εξεταση?

VASILIKI said...

Συγχαρητήρια για την ιστοσελίδα σου!
Πολύ καλή και χρήσιμη η προσπάθεια που κάνεις.
Χαίρομαι που σε ανακάλυψα.
Να είσαι καλά και καλή συνέχεια...
Φιλιά...