Tuesday, February 12, 2008

γεματη ημιμαθεις ειδημονες


Θα προσπαθησω να ειμαι συντομη και περιεκτικη.

Το περασμενο Νοεμβριο η ταξη του Παυλου πραγματοποιησε εκπαιδευτικη εκδρομη στο Ιδρυμα Μειζονος Ελληνισμου . Λογω του οτι γνωριζα απο πριν οτι εκει προβαλλονται φιλμακια εικονικης πραγματικοτητας ,μερικες μερες πριν επισκευτηκα το site του ιδρυματος και ενημερωθηκα σχετικα. Πουθενα , μα πουθενα δεν γραφει οτι απαγορευονται να παρακολουθουν
τις προβολες εικονικης πραγματικοτητας ατομα που εχουν επιληπτικο ιστορικο.

Την ημερα της εκδρομης , το παιδι εκτος φυσικα απο τη δασκαλα της ταξης συνοδευοταν και απο τη προσωπικη του ειδικη παιδαγωγο , δασκαλα της παραλληλης στηριξης.Μετα απο μια πρωτη ξεναγηση και ενημερωση για το θεμα που ηταν το δεντρο της ελιας,και λιγο πριν τη προβολη σχετικου φιλμ, ρωτηθηκαν οι δασκαλες αν καποιο παιδι ειχε επιληπτικο προβλημα.Οι δασκαλες ενημερωσαν για τον Παυλο και οτι ειχε προβλημα στο παρελθον, το οτι το ξεπερασε και εχει σταματησει τη φαρμακευτικη αγωγη εδω και 3 χρονια.
Οι υπευθυνοι πεισθηκαν αρχικα να δει το παιδι την ταινια χωρις να βαλλει τα ειδικα γυαλια ,ετσι ωστε να μην ειναι τρισδιαστατη ,μετα απο την προσπαθεια των δυο δασκαλων να τους εξηγησουν οτι εκτος απο την αδεια των γονιων του, το παιδι εχει παρακολουθησει πολλες φορες προβολες στο πλανηταριο και σε αλλες αιθουσες προβολων 3D ταινιων.Παρα την αρχικη τους ομως συγκαταθεση, λιγο αργοτερα καποια κυρια υπευθυνη , σε κατασταση υστεριας απαγορευσε στον Παυλο να δει το φιλμακι , διαρκειας 15 λεπτων και που απο αυτα που εμαθα αργοτερα , αδιαφορο ως προς την ταχυτητα εναλλαγης της εικονας.

Δεν προκειται να κατσω να αναλυσω τωρα τί απαγορευεται και τί επιτρεπεται οσο αφορα τη γρηγορη εναλλαγη εικονων σε ατομα με επιληψια , σιγουρα γνωριζω πολλα και πιστοποιω την ασχετοσυνη των "υπευθυνων " του Ιδρυματος Μειζονος Ελληνισμου,θα αναφερθω ομως στο ποσο ασχημα αισθανθηκε το παιδι, το ποσο βοηθησαν οι "ημιμαθεις υπευθυνοι στον στιγματισμο του παιδιου απεναντι στους συμμαθητες της ταξης του, και μου δημιουργειται το μεγαλο ερωτημα:

Τελικα , η ημιμαθεια ειναι μηπως χειροτερη απο την αμαθεια;


Θα μπορουσα πολυ ευκολα να χαρακτηρισω τους υπευθυνους του Ιδρυματος , ημιμαθεις, δυσκολευομαι ομως πολυ , αντιθετως , ο κινδυνος να χαρακτηριστουν ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ , ενεδρευει...

Thursday, February 07, 2008

...να ρισκαρεις πολυ σημαντικες αποφασεις


Παρακινουμενη απο το ποστ της 7-2-08 της φιλης μου Μαριλενας ,μπαινω στον πειρασμο να γραψω καποια πραγματα, με την ελπιδα να διαβαστουν απο καποιους.

Η μεγαλη αληθεια ειναι οτι στη χωρα μας τα ατομα με ειδικες αναγκες δεν εχουν τις παροχες που θα επρεπε να εχουν και δεν χρησιμοποιω καποιο αλλο χαρακτηρισμο ή καποιο επιθετο για να παρουσιασω την εικονα της καταστασης γιατι απλως θα αποτελουσε ενα ακομα κλαψουρισμα απο μερους μου και αυτο ειναι κατι που απεχθανομαι.Την κατασταση θα μπορουσαμε πολυ ευκολα να την χαρακτηρισουμε τραγικη,αν ομως γνωριζαμε καλα τα δικαιωματα μας και των παιδιων μας και μπαιναμε στον κοπο να τα διεκδικησουμε, ισως να βρισκομασταν προ εκπληξεων.
Η αληθεια ειναι οτι τα τελευταια χρονια γινεται προσπαθεια ,υπαρχουν τωρα πλεον τα ΚΔΑΥ, που , ασχετα απο το αν η εξεταση που κανουν στα παιδια ειναι πολυ επιδερμικη, και παντα απο προσωπικη εμπειρια μιλωντας, μπορω να πω οτι με βοηθησαν πολυ . Για να με βοηθησουν ομως ,πολυ σημαντικο ρολο επαιξε απο τη μια το ιδιο το παιδι, και απο την αλλη το γεγονος οτι γνωριζα πολυ καλα απο πριν το επιπεδο του παιδιου, τις δυνατοτητες του και πηγαινοντας εκει ,ειχα συγκεκριμενες απαιτησεις τις οποιες μετα απο πιεση και αφου εδειξα οτι δεν αστειευομαι ,με βοηθησαν να υλοποιησω.

Πιστευω οτι η κατασταση του παιδιου μας οδηγει στο να επιλεξουμε αν θα πρεπει να το βαλουμε σε κανονικο σχολειο ,ή αν του ταιριαζει περισσοτερο το "ειδικο".

Το ειδικο σχολειο ειναι η ευκολοτερη λυση, αυτη για την οποια δεν θα συναντησουμε πολλα εμποδια, σιγουρα για πολλες περιπτωσεις παιδιων (τις περισσοτερες) ειναι αυτο που αρμοζει.Για πιο ελαφριες περιπτωσεις παιδιων, με καπως κοινωνικα αποδεκτη συμπεριφορα,με ομιλια και οριακο εως φυσιολογικο IQ ,πιστευω οτι το κανονικο σχολειο ειναι αυτο που θα τους δωσει τη δυνατοτητα να κανουν ενα βημα μπροστα.Το φυσιολογικο περιβαλλον του κανονικου σχολειου τους κραταει θελοντας και μη μεσα σε ορια,ειναι ομως ταυτοχρονα και αυτο που τα κανει να φαινονται σαν τη μυγα μεσα στο γαλα.Και στο σημειο αυτο ειναι που πρεπει να δειξουμε σθενος ,υπομονη και κυριως επιμονη στις αποψεις και θεσεις μας

Αν επιλεξουμε κανονικο σχολειο,η απαιτηση μας για παραλληλη στηριξη θα πρεπει να ειναι (εγω ετσι το βλεπω τουλαχιστον) σαν να ζηταμε ενα ποτηρι νερο μια μερα με καυσωνα στην Ομονοια ,το καταμεσημερο και αφου εχουμε περπατησει ηδη μερικα χιλιομετρα στο καυτο τσιμεντο.Δυσκολο να σου αρνηθει ο οποιοσδηποτε ενα ποτηρι νερο, και αν προσπαθησει να το κανει,η διψα ειναι τετοια που θα του το παρεις μεσα απο τα χερια, με τη βια, φτανει να το παρεις και να το πιεις...

... και ειναι πολυ δροσερο αυτο το νερο.......με το που το πινουμε κατι σιγα-σιγα αρχιζει και αλλαζει.Απο γονεας-λιθαρακι γινομαστε μικρος υφαλος και απο μικρος κοραλλιογενης υφαλος με τον καιρο γινομαστε κανονικο νησι με μοναδικο κατοικο το παιδι μας και ενω οι αληθινοι υφαλοι σε μερικα χρονια προκειται να εξαφανιστουν, αντιθετως ο δικος μας υφαλος -νησι συνεχως μεγαλωνει........

ΥγΓ αφαιρεσα ενα κειμενο που ειχα ξεκινησει πριν πολυ καιρο και που αφορουσε τις εμμονες γιατι ειναι μεγαλο θεμα και δυσκολευομαι να βρω το χρονο να το τελειωσω ετσι οπως θελω.Αν θα ξαναμπει , θα μπει ολοκληρο.