Sunday, March 11, 2007

Οπως μας παρουσιαζουν η Vodafone και η Coca-cola?

Αλλαγη προτυπων ;;;;;

Νομιζω οτι η μοδα ξεκινησε απο τα διαφορα reality show που χρησιμοποιουσαν για πρωταγωνιστες απλους καθημερινους ανθρωπους.Μια επανασταση στα τηλεοπτικα δρωμενα που κρατησε για αρκετα χρονια(ακομα κραταει αλλα σερνεται).Το ενδιαφερον μεταφερθηκε απο τα μεγαλα ονοματα του χωρου σε απλους ανθρωπους, που γινονταν μεσα σε ελαχιστο χρονικο διαστημα" αναγνωρισιμοι".Το να γινει κανεις ..."διασημος",οσο μπορει βαβαια να θεωρηθει διασημος καποιος που απλως τον χρησιμοποιουν καποιοι για να βγαλουν χρημα, αρχισε να φαινεται ως ευκολα υλοποιησιμη ιδεα.

Πολυπολιτισμικη κοινωνια ;;;;;

Αν προσθεσουμε και το γεγονος οτι οι ..πολιτισμοι μπλεκονται μεταξυ τους ή καλυτερα, η κοινωνια μας αναδιαμορφωνεται ακολουθωντας τη νεα ταξη πραγματων,εχουμε ενα ακομα στοιχειο που δειχνει οτι τα προτυπα αλλαζουν, αρα και η κοινωνια αλλαζει.
Η κοινωνια γινεται περισσοτερο ανθρωποκεντρικη , προσανατολιζεται στην αξια του ατομου , και οχι στη τυποποιηση(ναι καλα ,θα μου πειτε τωρα ,οτι ολα γινονται με απωτερο σκοπο το κερδος και θα εχετε δικιο βεβαια)

Ακραια καιρικα φαινομενα , δραματικες αλλαγες στον πλανητη ;;;;;

Αν βαλουμε τους τυφωνες, το φαινομενο του θερμοκηπιου,τους παγετωνες της βορειας Ευρωπης , και τις υπολοιπες ανωμαλιες που ως σημεια των καιρων παρουσιαζονται,θα παρατηρησουμε ταυτοχρονα οτι δημιουργειται μεγαλο κινημα για τη προστασια του περιβαλλοντος, του πλανητη οχι μονο απο λιγους,καποιες οργανωσεις δηλαδη, αλλα απο ολο και περισσοτερους.Ακομα και στα βραβεια "οσκαρ" οι ...φιρμες πηγαν με οικολογικα αυτοκινητα, προσπαθωντας να περασουν το μηνυμα....
Σιγα σιγα , κατι που αφορουσε λιγους αφορα ολο και περισσοτερους.

Ολα αυτα αλλα και αλλα μου δειχνουν οτι οδηγουμαστε σε μια πιο ανθρωποκεντρικη κοινωνια, που προσπαθει να ειναι ευαισθητη, να αναγνωρισει την αξια του καθενος απο τους πολλους ξεχωριστα.

Και να λοιπον που το μηνυμα το πιασανε τουλαχιστον απο αυτα που εχω δει ,δυο μεγαλες πολυεθνικες και αλλαζουν πορεια .
Πρωτη η Coca-cola εβγαλε διαφημιστικο σποτακι που παιζεται εδω και καιρο και που μας παροτρυνει να δωσουμε ενα "γερο χειροκροτημα"<<...στην Αννα που αφησε τη σχολη της για να παει να ταιζει μαιμουδες>> , και φυσικα τα παραδειγματα που δινει ειναι αρκετα και διαφορετικα , προσπαθωντας να τονισει τη σημαντικοτητα των προσωπικων αποφασεων που ισως ξεφευγουν απο τα προτυπα της εποχης.
Και σκαει μυτη τις τελευταιες μερες και το διαφημιστικο της Vodafone που μας λεει οτι:...<<δεν εχει σημασια αν κανουμε καταδυση στα 130 μετρα ή στα 2 μετρα για να πιασουμε αστεριες για τα παιδακια μας, δεν εχει σημασια αν ειμαστε ο ΣΑΚΗΣ η απλως τραγουδαμε παραφωνα καραοκε για τη παρεα μας,>> γιατι οπως μας τονιζει πολυ ομορφα η αγαπητη κυρια Vodafone ,που μεχρι προσφατα μοστραρε τον ΣΑΚΗ ως προτυπο ανθρωπου που αρμοζει να κυκλοφορει με τα κινητα της,

<< Μικρη ή μεγαλη, καθε στιγμη εχει αξια , Οταν ειναι η δικη σου >>

ΖΗΣΕ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ.

Πρεπει , συμφωνα με τη νεα μοδα να νιωθουμε σημαντικοι για αυτο που ειμαστε και αυτο επιβραβευεται απο τις μεγαλες πολυεθνικες που σιγουρα κοιτουν το πορτοφoλι τους και την επικρατηση τους στο παγκοσμιο στερεωμα.

Αυτη η πλυση εγκεφαλου που γινεται και που ειναι κατευθυνομενη με ενοχλει πολυ, μα παρα πολυ.





3 comments:

Thrass said...

Είναι κάπως σχετικό, οπότε μπορεί να το βρεις ενδιαφέρον.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
A.F.Marx said...

Γενικά η "προστακτική" των διαφημίσεων με εκνευρίζει.
Αλλά εκείνο το "ζήσε την στιγμή" εκπέμπει ένα μήνυμα κοινωνικής προβατοποίησης.
Δεν πειράζει αν ταλαιπωρηθείς από την γραφειοκρατία των μπάτσων 10 μέρες για να βγάλεις διαβατήριο, δεν πειράζει αν στηθείς στην ουρά επί ώρες,μην διαμαρτύρεσαι. Εσύ ζήσε για την στιγμή που θα πας ταξίδι.
Και γιατί ρε μάστορα της Vodaphon θα πρέπει να μου βγει το ταξίδι ξινό από την μύτη; Μου το εξηγείς αυτό;(Ρητορική ερώτηση προς υπεύθυνο διαφημιστικού)
:-)